معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم (۱۳۹۸-۱۳۹۲) ۴۹۶ پایگاه آتش‌نشانی روستایی تجهیز و راه‌اندازی شده است.

آتش‌نشانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعیدرضا جندقیان‌بیدگلی گفت: در مجموع از زمان راه‌اندازی نهاد دهیاری‌ها در روستاها تا شهریور امسال ۹۲۴ پایگاه آتش‌نشانی در روستاها راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: دو مقوله استقرار خودرو آتش‌نشانی و مبحث پسماند در روستاها هیچ‌گاه در ایران متولی نداشته است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی و انسانی در روستاها را حائز اهمیت خواند و گفت: برای این منظور در دولت یازدهم وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی ارتقا یافته است.

جندقیان‌بیدگلی با بیان این که حدود ۲۵ درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند، افزود: روستانشینان نیازمند پوشش حمایتی و خدماتی مطمئن برای مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی و انسانی هستند. به همین دلیل وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی در دولت یازدهم ارتقا یافت.

وی اظهار کرد: مطابق مصوبه شورای‌ عالی معماری و شهرسازی کشور، در خصوص ضوابط ایجاد پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی، هر یک از این پایگاه‌ها ۱۰ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند.

جندقیان‌بیدگلی ادامه داد: صرفه‌جویی‌های ناشی از ایجاد چنین مراکز خدمات نوینی در روستاهای کشور که می‌تواند انواع حوادث از جمله آتش‌سوزی، امداد جاده‌ای و حوادث غیرمترقبه را پوشش دهد، علاوه بر حفظ سرمایه‌های انسانی در حفظ سرمایه‌های طبیعی و محیطی و ایمن‌سازی فضاهای سکونتی و کاهش این خسارات نقش مؤثری خواهد داشت. چراکه میزان خسارات فعلی به دلیل عدم پوشش ایمنی و آتش‌نشانی در روستاهای کشور است.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها در پیشبرد اهداف مدیریت بحران کشور و بر اساس وظایف قانونی مندرج در بندهای ۳۰ و ۳۹ ماده ۱۰ اساس‌نامه تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها مصوب در راستای حفظ ایمنی و اطفای حریق، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برنامه‌ریزی انجام داده است که هر ساله تعدادی از روستاهای واجد شرایط کشور تجهیز شوند.

کد خبر 464601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha